Pieni harrastuspäivitys

Olen vuodesta 2001 alkaen harrastanut koirien kanssa eri lajeja. Rotuinani ovat olleet siis leonbergit ja lapinporokoirat ja lajeina pelastushaku ja -jälki, rauniot, toko, BH-kokeessa olen ollut viiden koiran kanssa (leot Hippu, Hilma ja Hertta ja porokoirat Rurik ja Usma), palveluskoirien haku ja -jälki, esine-etsintä, agility, vepe, Kiva Koirakansalainen-testin suoritin kahden leon kanssa, Kennelliiton Kaverikoiratoiminnassa olin Lilli-leonbergin kanssa ja tämän talven innostus on ollut rallytoko.
Kaikissa lajeissa en suinkaan ole kilpaillut :)
Näyttelyissä olen käynyt Suomessa, Virossa ja Latviassa ja Rurik kävi Ossin kanssa myös valioitumassa Ruotsissa.
Luonnetestissä olen käyttänyt 4 koiraa.

Perheellisenä joudun välillä organisoimaan arkipäivistä melkoisia palapelejä; koirat saattavat kulkea töissä mukana ja käyn ne juoksuttamassa jossain esim. koti- tai tallikäyntien välillä. Tai otan koirat mukaani, kun menen liikuttamaan oman hevoseni ja käydään maastossa tai jos ratsastan kentällä, niin treenaan ehkä koiran kanssa vähän tokoa hevosen liikutuksen jälkeen jne. Välillä on sitten tylsiä kotipäiviäkin koirilla, jos minulla on pitkä työpäivä tai olen opiskelemassa ja juoksutus tapahtuu kotipihassa iltamyöhällä (onni on aidattu puolen hehtaarin tontti). Mutta tuleepahan lepopäiviäkin :)

Kisoissa minua on aina vaivannut kova jännitys. Osa koiristani on reagoinut jännitykseeni ja tulokset on huonot sen vuoksi. Tänään sitten tempaisin ja osallistuin kolmella koiralla Savonlinnan Kennelkerhon järjestämään epäviralliseen tottelevaisuuskokeeseen eli möllitokoon.

Saana oli mölliluokassa viimeinen (sija 9/9). Meno oli aika hulvatonta :D
Usman ilmoitin alokasluokkaan ja pikkumusta tekikin kivasti sijoittuen 1/7 eli voitti luokkansa! Usman seuraaminen on aika hyvässä mallissa, joten se lieventää jännitystäni.
Ruutin kanssa oltiin avoimessa luokassa. Ei olla kauhean paljon tokoa treenattu viime kesän jälkeen, joten yllätys oli suuri kun Ruutikin voitti luokkansa <3 RuRu reagoi tosi voimakkaasti jännittämiseeni ja ns. menee koomaan. Mutta tänään kun olin niin monesti kehässä, en jaksanut enää jännittää, joten Ruutinkin meno olin ok, vaikka muutama hassu moka kävikin.

Ehkä tässä taas jaksaa tormistautua kisaamisen suhteen, vaikka päätavoite tälle vuodelle taitaa olla hevoseni kanssa kisaaminen kouluratsastuksessa :)

Ensimmäinen oma koirani Hippu toukokuussa 2007





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pentu-uutisia

Pennut kasvaa